Punct de trecere a frontierei intre Calarasi (Romania) si Silistra (Bulgaria)

Romania

Autoritate contractanta: Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor

Finantare:
Total costuri:
8,3 milioane euro
Finantare europeana: 5,3 milioane euro (PHARE 2001 – Programul de Cooperare Transfrontaliera intre Romania si Bulgaria)
Cofinantare nationala: 3 milioane euro (asigurate de Consiliul Judetean Calarasi)

Proiectantul a fost S.C. ARTVAD PROIECT GRUP Bucuresti iar constructorul care a realizat Lotul 2 – S.C. ASTALDI, sucursala Romania.

Realizari:

  • Lot 1 – Reabilitarea DN3, km 122+231 – km 127+600. Acest drum a fost reabilitat pentru a permite desfasurarea de trafic greu. Drum a fost construit în concordanta cu Directiva privind dimensiunile maxim admise si greutatea maxim admisa (11.5T/osie).
  • Lot 2 - Constructia Punctului de Trecere a Frontierei ce a presupus:
  • Realizarea platformelor de încarcare-descarcare, consolidarea malurilor, reabilitarea drumurilor interne, a retelelor de infrastructura si a utilitatilor (furnizarea de apa, current electric, energie termica, etc);
  • Realizarea cladirilor pentru vama, politia de frontiera, a laboratoarelor pentru analiza, a depozitelor.
  • Achizitie mijloc de transport fluvial pentru marfuri si calatori, tip ferry-boat (a fost integral sub responsabilitatea CJ Calarasi).
Beneficiarul lucrarii: Consiliul Judetean Calarasi

Prin realizarea trecerii peste Dunare intre municipiul Calarasi (RO) si localitatea Silistra (BG) se poate scurta cu aproximativ 300,0 km traseul de tranzit rutier Orientul Apropiat – Bulgaria – Romania – Moldova – Ucraina si mai departe catre tarile baltice si scandinave.


PARTENERI: