Hoteluri digitale in tinuturile elene

Grecia

Republica Elena, considerata de multi drept leaganul civilizatiei occidentale avand o istorie lunga si bogata, si-a raspandit traditia si cultura in intreaga lume. Atena, Acropole, Muntele Athos, Creta, Rodos, Corfu, Marea Egee, Marea Mediteraneana, Marea Ionica atrag anual turisti din toate colturile lumii. Mai mult de atat, turismul in Grecia are avantajul ca statisface o gama variata de categorii sociale; astfel, de la istorici, arheologi, crestini ortodocsi, bucatari pana la mari devoratori de distractii exclusiviste pe iahturi luxoase vin sa descopere Grecia.

Cu toate astea, facilitatile turistice elene nu ating un nivel calitativ foarte inalt, existand pe alocuri lacune care rezolvate, ar putea situa Grecia pe o respectabila pozitie de lider european in ceea ce priveste turismul. Aici intervine proiectul european „Hoteluri digitale” prin care sunt sprijinite investitiile digitale in dezvoltarea turismului. La baza proiectului stau statistici deloc imbucuratoare. Intr-adevar, dintre hotelurile grecesti 74% au acces la internet, dar procentul scade la 37%  cand vine vorba de pensiuni. Statisticile arata ca:

  • doar 63% dintre hoteluri au o pagina web (procentul este de 30% pentru micile pensiuni);
  • 71% dintre hotelurile care au site-uri nu ofera informatii despre disponibilitatea camerelor;
  • 70% nu au date despre preturi;
  • 67% din rezervari se fac prin metoda traditionala;

Turismul elen a avut un ritm mai lent in utilizarea tehnologiilor moderne.Hotelurile mici si mijlocii sunt in mod tipic orientate catre turistii autohtoni, in timp ce marile hoteluri sunt dependente de agentiile de turism. Drept urmare, hoteluri si pensiuni deopotriva sunt in capacitatea de a accesa o gama mai larga de turisti straini.

“Hoteluri digitale” este o initiativa organizata la nivel national in Grecia pentru a accelera investitiile digitale in turism, in special in ceea ce priveste facilitatile de cazare (hoteluri, moteluri, camere inchiriate etc). Este bine cunoscut faptul ca introducerea noilor tehnologii in turism atrage un numar mai mare de vizitatori si mai mult de atat, imbunatateste managememtul hotelului.

Unul din obiectivele majore ale initiativei este sa introduca tehnologiile chiar si in cele mai mici pesiuni. Prin proiect sunt sprijinite investitiile in IT cuprinse intre 7000 si 40000 de euro si se ofera o rata de cofinantare de pana la 60% pentru a-i sprijini:
  • sa intensifice utilizarea internetului si expunerea internationala;
  • sa dezvolte rezervarile si tranzactiile online;
  • sa reduca turismul sezonier si sa fie un flux constant de turisti;
  • sa creasca calitatea serviciilor; prin oferirea de facitati ca WIFI, divertisment digital etc;
  • sa imbunatateasca considerabil eficienta afacerilor prin modernizarea operatiunilor back-office;

Bugetul investitiei este direct corelat cu numarul de stele al hotelului. Acum, 1500 de hoteluri si pensiuni ofera tranzactii online si e-servicii si au fost inlaturate temerile si rezervele proprietarilor de hoteluri in legatura cu tehnologia fiind lansati pe pista digitala pentru urmatorii ani, iar de aici costurile de actualizare a investitiilor ce trebuie sunt relativ minore.

Proiectul se doveste a fi un proiect de succes, fiind unul dintre finalisti la Premiile Regiostars din 2012 la sectiunea “Crestere inteligenta. Proiecte sau scheme inovative care sa sprijine inovatia in diferitele ei forme.”
Juriul Regiostars 2012 apreciaza ca “Este un proiect de exceptie atat prin prisma obiectivului stabilit, acela de a alinia turismul la era digitala actuala, cat si prin dimensiunea proiectului care acopera mai mult de 3000 de hoteluri din toata Grecia".

Cost total proiect: 75 000 0000 EURO
Contributie UE: 36 000 000 EURO

Contact:
Digital Aid SA
8, Kolokotroni Str
EL-10561, Athens
Ελλάδα - Ellada
Alexandros , Bregiannis
Tel.: +30 2103377941
E-Mail: abregiannis@digitalaid.gr


PARTENERI: