Promovarea prin film a regiunii Basilicata

Italia

Frumusetea si atractiile turistice ale regiunii Basilicata au fost surprinse intr-un film realizat recent – “Basilicata de la un tarm la altul”.

Filmul promoveaza resursele naturale si culturale ale regiunii Basilicata, incurajand audienta sa realizeze un circuit al regiunii, pe urmele personajelor. Aceasta idee inedita face parte dintr-o strategie de comunicare si promovare a regiunii, care include si alte initiative din domeniul artelor vizuale si cinematografiei, cu scopul imbunatatirii si promovarii imaginii regiunii Basilicata, atat la nivel local, cat si global.

Tehnicile cinematografice au puterea de a surprinde frumusetea si esenta peisajelor si localitatilor pitoresti. Din acest motiv, autoritatile regionale au decis sa utlizeze productia cinematografica ca pe un instrument de marketing si relatii publice al regiunii.
Proiectul a fost implementat de Paco Cinematografica si urmareste promovarea identitatii culturale a regiunii Basilicata. Filmul vizeaza cresterea calitatii si cantitatii investitiilor in sectorul turistic si diseminarea informatiilor despre peisajul natural si resursele culturale ale regiunii Basilicata. El este adresat atat consumatorilor de servicii turistice, cat si populatiei locale.

Lansat pe 9 aprilie 2009 in 215 de cinematografe italiene, filmul a inregistrat un succes semnificativ, cu o audienta de peste 500 000 de persoane in primele doua saptamani de la lansare si cu un venit din vanzari de peste 3 milioane de euro. Filmul este distribuit in prezent pe support DVD, continand si o galerie cu forografii de pe platourile de filmare. roductia a castigat in 2010 trofeul ‘Nastro d’Argento’ pentru cel mai bun scenario si cel mai bun debut regizoral.

De asemenea, toate obiectivele de marketing si comunicare stabilite la inceputul proiectului au fost realizate, atat prin succesul filmului pe piata italiana si prin campania de promovare a acestuia, cat si prin editarea unor ghiduri turistice in editie speciala si elaborarea de catre tour-operatorii locali a unor pachete de vacanta inspirate de catre film.

Per ansamblu, analiza arata ca filmul a generat rezultate economice si financiare mult mai semnificative decat cele pe care le-ar fi putut adduce o campanie traditionala de comunicare.

Program: FEDR 2007-2010
Contact: www.discoverbasilicata.com/uk/


PARTENERI: